Leier
Bestilling
Hvordan leier jeg en bobil, campingvogn, hytte eller campingutstyr gjennom Campshare?
Opprett en profil
For å leie en bobil, campingvogn, hytte eller annet campingutstyr via Campshare, må du først opprette en profil med grunnleggende informasjon om deg selv.
Søk etter campingutstyr
Bruk søkefunksjonen for å finne campingutstyret, hytte eller kjøretøyet som passer dine behov. Du kan angi ønsket leieperiode, henteplass (Kjøretøy, eller annet) og eventuelle spesifikke krav, som antall sengeplasser, eller om dyr er tillatt, etc.
Send en bookingforespørsel
Når du har funnet campingutstyret du ønsker å leie, klikker du på «Send bestillingsforespørsel»-knappen, eller bestiller umiddelbart hvis utleieren ikke krever manuell godkjenning. Deretter fyller du inn betalingsinformasjonen din, ettersom hele leiesummen betales ved bestilling gjennom vår betalingspartner, Stripe. Når forespørselen er sendt, vil du motta en bekreftelse.
Utleieren svarer
Utleieren vil motta forespørselen din og kan velge å godkjenne eller avslå den. Ved godkjenning trekkes beløpet automatisk fra kortet ditt, og bookingen bekreftes. Deretter avtaler du detaljer som henting og levering direkte med utleieren.
Hvordan vet jeg at det jeg har lyst til å leie er ledig?
Du kan finne ut om en bobil, campingvogn, hytte eller annet campingutstyr er tilgjengelig ved å velge ønskede reisedatoer i kalenderen. Alle enheter som vises i søkeresultatene, skal være tilgjengelige i den valgte perioden.
Hvordan vet jeg at det jeg har lyst til å leie er ledig?
Du kan finne ut om en bobil, campingvogn, hytte eller annet campingutstyr er tilgjengelig ved å velge ønskede reisedatoer i kalenderen. Alle enheter som vises i søkeresultatene, skal være tilgjengelige i den valgte perioden.
Hvordan vet jeg om bestillingen er bekreftet?
Når du sender inn bestillingsforespørselen din og utleieren aksepterer den, blir bestillingen bekreftet. Du vil motta en e-postbekreftelse om at bestillingen er godkjent.
Når får jeg svar på bestillingsforespørselen min?
Utleieren må akseptere eller avslå en bestillingsforespørsel hvis det ikke er en direkte bestilling. Du vil motta en e-postvarsling så snart utleieren har akseptert eller avslått forespørselen, eller hvis utleieren har sendt en melding.
Kan utleier ordne egen kontrakt?
Siden bestillingen ble gjort gjennom Campshare, betyr dette at en kontrakt er opprettet, og det skal ikke være nødvendig å lage noen tilleggskontrakter. Når en bestillingsforespørsel er bekreftet av utleieren og betalingen er gjort av leietakeren, har partene inngått en avtale.
Det er imidlertid opp til utleieren å bestemme om det er behov for andre avtaler, men dette må avtales på forhånd.
Depositum
Er et depositum påkrevd i alle tilfeller?
På CampShare har utleiere fleksibilitet til selv å bestemme størrelsen på depositumet, eller om man skal ta depositum. Depositumet fungerer som en sikkerhet og er ikke nødvendigvis knyttet til egenandelen på forsikringen, men det anbefales, spesielt hvis du bruker din egen forsikring. Dersom det oppstår et krav, beholdes depositumet inntil situasjonen er avklart. Depositumet kan holdes i maksimalt 60 dager.
Når betales og tilbakebetales depositum
Depositumet trekkes samtidig med leien når leietaker bekrefter bestillingen. Dette depositumet fungerer som en sikkerhet for eventuelle skader eller ekstra kostnader knyttet til leieforholdet.
Depositumet tilbakebetales etter at leieperioden er over, og eiendelen har blitt inspisert. Hvis det ikke er noen skader eller ekstra kostnader, vil depositumet bli refundert til leietakerens konto innen 7-14 virkedager.
Skulle det oppstå skader eller ekstra kostnader, kan depositumet holdes inntil disse er vurdert. For bompenger og andre kostnader som utleier dokumenterer, vil beløpet bli trukket fra depositumet etter at nødvendige bevis er sendt inn. Hvis skadene eller kostnadene er mindre enn depositumets beløp, vil resten bli refundert.
Vi anbefaler at både utleier og leietaker dokumenterer tilstanden på eiendelen før og etter leieperioden for å unngå misforståelser.